Tuesday, May 6, 2014

aku yang tak bley tido tapi akhirnya boleh tido sebab blog buat hal

assalam semua

Di kala malam ni, ntah ape yang membawa aku untuk buka semula blog aku nie.. dah lama giler tak menaip cam dulu dulu, merepek bukan bukan tahap cipan, jengking dan ular saya tak kan berundur.. tidur lah arjuna betaaa, biarkannn.. dah menyanyi plak aku nie.. haaiihh

actually aku tak bley tido malam nie, ntah ape plak penyakit tak bley tido aku malam nie.. terlebey minum air teh ais ke pe.. ahhh, lantak kan je laa... tido kang aku masuk je bilek, ape de hal.. hihu

lately, aku selalu berfikir camne la rupa akhir zaman nanti.. akhir zaman maksud aku bila dah keluarnya dajal, munculnya imam mahdi, turunnya nabi isa, berperang antara hak dan batil, keluar yakjuj dan makjuj, dan semua yang berkaitan dengannya.. apakah kita nie dah ready ke nak berhadapan dengan semua tu?? sedangkan hidup kita yang sekarang nie pon kita dah rasa cukup terbeban, hutang sana hutang sini, bulan bulan kene bayar itu ini.

dalam al-quran aku pernah terbaca terjemahannya, surah ali imran ayat 185 dan ayat itu menyatakan kehidupan di dunia ini tidak lain (harta dan pangkat) hanyalah kesenangan bagi orang orang yang terpedaya.
dunia sementara beb, sementara yang macam mane tu yang kita tak tahu.. cuma jangan terpedaya la dengan dunia nie kan macam kes kes penipuan internet sampai ratus ribu konon dapat harta dari luar negara, pastu yang main tikam tikam yang masuk syiling doposen kuar telur bulat pastu pecahkan telur kuar hadiah, kalau tak kuar hadiah nanti dier kuar sekeping kad ucap 'Terima Kasih'. penipuan tuu weii..

aku klau bercerita camnie mula la kang berfikir je.. diam seribu bahasa.. bahasa pon tak diam cam aku.. pehal plak blog nie tetibe kuar ayat x bley save plak... aduiii, lemahh la aku.. dah la taip panjang panjang nie.. dah la penat aku nak tido jelaa...

selamat malam semua, nyte

No comments: