Saturday, December 22, 2012

Perahu, Laut dan Mutiara

salam satu malaysia

hehh!!! nak bagi salam.. bagi r salam betol betol.. huhu

ok ok.. assalamualaikum wbt

haaaa, pandai pon... baguih baguih demo.. hahaha

hummm... aku tak taw la nape 2 3 hari kebelakangan nie kepala aku kembali berdenyut balek ea...

dup.. dudup.. dup.. dudup... dudup.. druppup.. puprudup... drupup..

eh, cam gitu ke bunyik kepala berdenyut.. hahaha, len macam je ea... salah tu, bunyik dier camnie..

.................................................

xde bunyik bengong!!... kepala berdenyut ape nak berbunyik plak, hak3..

but, talking bout berdenyut nie.. ade banyak plak benda yg berdenyut kat sekeliling aku nie.. klau time drive tu boleh rase jalan raya tu berdenyut denyut... pehhh, bahaya gilerr jalan raya berdenyut denyut... hahahaha

stop talking bout berdenyut... skang aku nk citer pasal perahu nie.. x memasal je citer aku nie kejap berdenyut tetibe masuk perahu plak..

ko tengok la kejap lagi mesti dier start mengarot ntah pape, hahaha..

skang kite andaikan yang mutiara itu berada di tengah lautan yang luas, luas gilerrr... kalau berenang tu sempat ikan jerung gigit kaki dulu la.. tapi jerung tu dier tak gigit abess, dier geget geli geli je.. ehehehe, jinak rupenyer ikan jerung nie.. alolololo, meh meh sini..

dan macam bese la, dekat laut nie bukan saja jerung yang memanipulasi malah makhluk lain seperti kuda laut, singa laut, anjing laut turut memainkan peranan yang penting dalam ekosistem laut sejagat.. so, jangan disangka laut yg bergelora tiada hidupan buas.. mereka sentiasa memerhati, jeng.. jejengg... hahahaha

aku agak dah budak nie mengarot punyer, haha...

tapi dalam kita nak mencari mutiara ni, kene la menyelam ke dasar lautan.. nak pergi ke laut tu kene menggunakan perahu ke kapal ke sampan ke bot laju ke.. dah menyelam tu kang kene la bertegur sapa dulu dengan makhluk makhluk laut.. macam macam la rupa bentuk makhluk laut nie, empat segi, tiga segi, enam segi, bersegi segi, lonjong, bulat, bujur, hemisfera, oblongata... hoiii!!!!

dan bile da start menyelam nie, mesti la akan skejap skejap naik ke permukaan untuk menghirup udara ye dakk??... lain r kalau ko pakai tong oksigen tu kan.. tapi pakai tong oksigen pon lelama abes gak oksigen tu... hummm, timbul jugak akhirnya...

penat rupenyer menyelam nak mencari mutiara nie, huhu


point of da story
- sebentuk mutiara di dasar laut tidak akan sama dengan mutiara di pasar borong


2 comments:

chah~ said...

ape ko merepek ni setann?? aku try nk paham ape ko tulis. 2 3 ploh kali aku try ulang.. tapi x sampai2 ke dasar otak untuk di pikir.. apatah lagi ke dasar hati.. memang tak lah ben hoiii.. tapi ape2 pun.. entry ko ni wat aku gelak sekor2 aku mlm2 ahad ni.. hahahahahahahahaa..

BURN said...

ahahaha, aku pon 5 8 kali ulang baca entry aku nie.. aku yang tulis, aku yang pening.. bengongg,hahaha...