Friday, June 15, 2012

geram budak tembam... ham...


Dalam air tenang.....
Arus menyusur damai.....
Sekali embun yang menitis memecah....
Di mana percikkannya di mata... Laluku sentuh basahnya kejernihan...  

Dalam hati sunyi....
Bagai hening pagi....
Tiada beza lagi kedukaan ini.....
Andai nilai setia tiada.... Bagaimana pula nantinya....
Di dalam istana serikah warnanya....


sedap plak layan lagu lama nie... terasa cam kembali ke zaman asrama dulu dulu,
zaman zaman baru nak up, zaman baru belaja nak hidup berdikari, zaman basuh baju pkai tangan tapi basuh pakai sabun mandi, zaman selipa hilang time balek dari surau, zaman bergadoh ngan budak senior, zaman kene raging, zaman lari dari sekolah (fly), zaman makan ikan bakar masak sendiri tapi mentah dan masin plak tuh, zaman jadi adek angkat ngan abang@akak angkat, zaman citer hantu hantu asrama, dan macam macam lagi la... so, lagu nie bole la klau nk buat time tengah feel ingat zaman budak budak dulu.. hehe

lagi satu lagu senja nan merah, ziana zain ngan awie... perghhh, wa cakap lu... dudok kat kerusi depan umah, pastu ade angin angin sepoi, dengar lagu nie sambil tutop mata... fuhh, bole mengalir air mata beb... lagi lagi kalau yang dulu pernah ade awek time sekolah.. huhuhu...

tapi citer awek citer pakwe makwe, zaman citer asrama, zaman cinta monyet, zaman lepak kuar malam minggu, zaman bersuka ria macam budak budak tu sumer dah lepas... skang kene teroskan hidup, nak tunggu sampy umur brape baru diri nak sedar baii... nak tunggu sampy jatuh tergolek golek @ kene pijak kepala dulu ke baru nak bangun semula?? tapi walaubagaimana pun, setiap orang ade turning point dier kan... bile pikir balek, banyak gak benda benda bangang ngan mengarut yang aku penah wat dulu... huhu, xpela... dats da nice memory, u cannot either learn it in class or buy it at mall bebeh...

hoho, klau ikut quote yg aku penah bace kat blog haziq... asal quote tu dari JFK tapi bunyik dier aku ubah sket jadi...

"do not ask what your family can do for you but what you can do for your family"

haha, bole ke?? bole je la.. janji korang paham pe maksud aku tu... hehe... ok, sampai sini je la aku nk bercerita... actually baru lepas beborak ngan mak aku tentang kehidupan, she tell me bout independence...

owh, kak long mintak izin letak gambo anak buah ea... ngehehehe, nie anak buah aku dah setahun lebey, pandai dah dier men panjat panjat dinding... hamm2... geram plak anak buah aku nie men panjat panjat dinding.... haaa, bersihkan skali sawang sawang kat atas siling tu ea boboboi... hehe



boboi : mama... mama... na anjat inding.....
mama : sape ajar boboboi panjat dinding nie?
boboi : tu... (jari tunjuk kat aku)

hamboihhh, pandai dah dier salahkan pak lang ea.... hahaha, rupenyer aku pon tgh panjat dinding gak... bwahahaha....

--children learn from its surrounding--



4 comments:

ABU BAKAR @ BURN said...

jiha - budak tu name dier asyraf firdaus... hehe, cucu sulong mak aku..

Lalang_laut said...

comment ak hilang... haha... tgk pun dh tau tu anak buah ko... ^_^

ABU BAKAR @ BURN said...

haah, aritu laptop aku tetibe wat hal.. tu yg wat post lagi skali tu, huhu.. yg nie da kurus sket... yg dulu punyer lagi tembam...

Lalang_laut said...

letak la gambar yg tembam tu.. hahaha